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여행정보::TRAVEL/태국뉴스

롯데 '동남아 3개국 백화점과 VIP 업무 제휴 시작 ' Lotte ties up with Southeast Asian retailers

by 조니타이 2014. 10. 21.

롯데 구룹 3사의 발 빠른 세계진출에 가속도가 붙은듯 하다. 오늘 21일 조니타이 소식은 롯데 백화점이 

동남아 3개국 백화점과 VIP 업무 제휴을 시작 했다는 소식이다. 


* Lotte ties up with Southeast Asian retailers


[조니 타이】 = 롯데백화점이'요우커' 遊客(중국인 관광객)' 이후의 동남 아시아 관광객을 핵심 외국인 고객으로 보고 유치활동에 나섰다.

(South Korea's Lotte Department Store said it has forged partnerships with major department stores in Southeast Asia to capture foreign shoppers as part of its efforts to seek new growth engines.)

롯데백화점은 태국 방콕에서 동남아 3개국의 우수 백화점' 싱가포르에 로빈슨(Robinsons), 홍콩에 타임스퀘어 ( Times Square), 태국 최고의 명품 (럭셔리) 백화점인 시암파라곤(Siamparagon)과 VIP 서비스 제휴와 동시에 글로벌 업무협약(MOU)을 체결했다고 10월 21일 밝혔다.


(Under the agreements signed with Singapore's Robinsons, Hong Kong's Time Square and Thailand's Siam Paragon, Lotte will offer joint services such as discounts and lounge services to key customers, the company said in a press release.)


각 백화점의 VIP 고객들은 제휴 백화점을 통해 현지 VIP고객에게 제공되는 다양한 혜택을 누릴 수 있게되었으며 그중에 대표적인 혜택은 VIP 라운지 이용 및 다과 서비스제품 구매 시 10~20% 할인 혜택과 기념 선물을 제공 받을 수 있으며 더 불어 기다리지 않고 바로 세금환급을 받을 수 있는 서비스 (Direct Tax Refund Service) 등이 있다고 밝혔다. 


(The move comes as the department store is moving to foster new growth engines. Buoyed by a sharp influx of Chinese shoppers, the company recently saw sales generated by Chinese shoppers account for roughly 20 percent of total sales.)


롯데백화점은 이번 글로벌 업무협약(MOU) 체결로 VIP 서비스 제휴를 시작으로 마케팅·상품개발 등 전반적인 서비스 제휴 확대를 지속적으로 논의하며 각 백화점의 고객들을 유치하기 위한 다양한 노력을 기울일 계획이라고 밝혔다.


지난달 26일과 27일에는 롯데 3사의 합동 로드쇼' Lotte Thailand and Road Show' 와 기자 간담회가 열리기도 했다.

("We signed the global partnerships to attract key customers using Southeast Asian department stores. They are a very important group of shoppers in addition to Chinese shoppers," said Lee Wan-sin who heads the department store's marketing strategy.)



(Lotte said the three countries are key markets that can potentially buoy profit. The number of tourists from Singapore, Hong Kong and Thailand visiting South Korea surged 70 percent, 92 percent and 95 percent each between 2009 and 2013, according to the data by the Korea Culture & Tourism Institute.)



(Earlier this year, Lotte signed similar agreements with department stores in Europe and the U.S. such as Macy's and Galeries Lafayette.)


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